Back in the hood!

Tillbaka i Linköping är allt som vanligt!?! Ja, det måste jag säga det enda som är skillnaden är att man själv har fått sig en annan världsbild och perspektiv på hela linköpings bubblan. Det kändes med andra ord rätt konsitgt att återigen träda in i Platås atmosfär. Kul att se gamla ansikten man inte sett på länge och driva runt och vara sådär halvsocial. 
Det extra trevliga med gårdagen var som vanligt förefest. Först systemet, skumpa, rött vin och lite öl, vidare ut mot Maxi, lite mat, snabbt hem och byta om, ut till Lars och Johan för att där dricka 5 olika glöggsorter, bruschetta med mousserande vin, ugnsbakad potatis med färsbiffar och lingongglöggs/svamp sås.. (riktigt bra tips, inget skoj).. =) 

Just nu sitter jag i Lisas lägenhet med lite halvt bakfyllehuvudvärk och är mätt på prinskorv och köttbullar. Men det får nog bli en ordentligt god köttfärs med spaghetti om ett litet tag.

Jag tänkte förresten berätta om vad jag tycker är det absolut skönaste med Sverige. Det är att man kan betala med kort överallt... OCh att få gå in i en riktig matbutik var som att kliva in i himmelriket.. Min terori om att tyskarnas butiker är sjukt oeffektiva blir mer och mer trovärdiga framförallt efter grådagens besök på Maxi.. Kan berätta om denna teroi senare för nu måste jag nog vila bort huvudvärken.. 

Tja o hej!

Kommentarer
Postat av: paps

Kul att höra att du akklimatiserade dig attans fort.

Var annars rädd att jag förlorat dig till Fritzzarnas

förlorade land. Mardrömmar om barnbarn i uniform som heter Helmut, Franz eller Hannelore.

Kul att ha dig tillbaka

hel och svensk. Syns på Lillejul. kram paps

2008-12-19 @ 18:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0