Bättre lite skit i hörnet än ett rent helvete!

Kommer ni ihåg den där planschen från yngre dagar, med en apa som åt en banan, elle rhur det nu var, med texten som in rubriker antyder.

Vi har i alla fall nu äntligen städat undan det mesta här i lägenheten så att det faktiskt ser helt ok ut. Mitt rum är ju som det är men det fungerar helt ok. Dock rätt så dammigt. Tog idag bort en gammal brun filt som hängde ovanför ett av fönstrena.. Fullt med spindelväv och gud vetvad mer...

Har gått och dragit på mig en rätt jobbig förkylning nu i dagarna. Höstförkylning garanterat. Kurerade mig idag med att sitta med ett grupparbete i 6 timmar.. Intressant case om LENOVO, ett kinesiskt datorföretag. Kommer ni få höra mycket om kommande år tror jag. Verkligen på språngmarch inom PC och datorvärlden.

Vad har annars hänt nu i dagarna då? I fredags var tanken att köra en liten utgång.. blev dock en rätt lugn kväll med lite vin för att avslutningsvis samlas upp på en cocktailbar vid Marktplatz.. Gårdagen spenderades med, för min del "fönstershopping", titta men ej ha råd att köpa. Tanken var sedan att gå och se lite fussball på Murphys Law. Det slutade dock med ett Starbucksbesök på två timmar med lite skitsnack, gott kaffe o en kaga.. På kvällen var det sedan dags att svida om till kavaj för att ta sig upp till en "Köksfest" typ korridorsfest i Hafenstrasse.. För att ta sig dit krävs det att gå igenom ett område som verkligen inte kan klassas som det fräschaste i Mannheim.. Vi överlevde dock och väl framme mts vi av 4 vodkaflaskor på 8 pers. Jag och Karin klarade oss dock bra med varsin Screwdriver, medans de andra delade på resterande.. Blev dock en tidig kväll, då det var lite väl mycket folk i köket. Skönt med en tidig hemgång var det i alla fall.

I veckan blir det plugg så mycket som det går. Dock lite jobbigt med en förkylning men det ska nog gå bra. 

Ska försöka ladda ner Scrubs nu =) 
                                                                                            
Tjipp så länge.                                                               Utsikt från dagens pluggnäste, bibblan på slottet!!

Mattias  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0