Helgen som var..

.. var en underbar helg. Lisa kom ju som ni säkert läst i tidigare inlägg i torsdag och åkte i måndags. Rätt bra tomt här just nu. Hann med att visa runt lite och framförallt så hann vi med att hyra bil och åka iväg till Moseldalen. Helt fantsiskt område, så ni borde verkligen åka dit om ni får chansen. Jag rekommenderar er dock att köra en något större bil än en Fård Fiesta då tyskarna har som vana att köra otroligt fort, även om det är slingriga branta vägar. 

Vi lärde oss dessutom att en Fiesta inte klarar av branta backar. På Autobahn i Tyskland finns det tre filer som ni vet, varav den högra är den där lastbilar håller till.. Även Fiestor kan jag lova... med gasen i botten kom vi ungefär halvvägs upp, sen var det nästan så att vi satte i backen.. Aja.. Härligt var det och hem kom vi. Köpte lite goa viner som vi njöt av sen på kvällen. 

Söndagen blev en lugn skön dag, vandrade längs Rhen i solen, lagade sen typ vegetarisk mat eftersom det är nästintill omöjligt att hitta en öppen matbutik en söndag här i Mannheim. På kvällen så kom sen karin och Jan Boman förbi för lite sällskapsspel. Trevligt värre =) 

Måndagen vart jag tyvärr tvungen att sitta med ett grupparbete, men vi hann med Starbucks för 6 gången unde helgen =) 

Kan av någon anledning inte ladda upp bilder på bloggen nu..
Nu måsta jag nog dock sova så får skriva mer och försöka få dit bilder en annan dag. 

                             fler bilder kommer :)

Tjipp
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0