Mannheim Update!

Kom nyss hem från våran traditionsenliga Söndagsmiddag på Ulmenweg. Middagen som det bjöds på var inte sauerkraut eller bratwurst utan en helt vanlig och härlig pasta med gräddstuvad baconsås. En redig söndagsmåltid helt enkelt...

Igår var en spontankväll som blev en väldigt lyckad kväll.. Vi fick nämligen höra av några att det var fest i mannheim konsthall och eftersom vi inte hade något planerat så blev det att vi bestämde oss för att gå dit. Kvällen började här hemma hos mig med lite vin, gitarr, PES ohc sång.. Gick sedan till konsthallen där det hade bjudit en ett franskt pillerknaprande discohouse popband... riktigt skön musik dock.

Efter bandets avslut gick vi runt i konsthallen och kollade in diverse konst. Vi kom rätt snart fram till att Modern konst inte är konst... Har tyvärr inga bilder men ni kanske kan tänka er en Halv giraff med en halv dvärg på ryggen... eller vad sägs om två ihopsvetsade järnbitar med en bult i mitten... 
Om ni tycker det är konst så kan ni höra av er till [email protected].

Jag var ju hemma förra helgen för er som undar för att fira syrran, träffa tjocka släkten, Lisa =).

Det var underligt att vara tillbaka, det märktes tydligt då man gick runt på stan och pratade alldeles för högt om saker man inte vill säga högt... I tyskland förstår ju ingen svenska och jag o Karin har inte varit sena på att kommentera de flesta högt och tydligt, mest på skoj då bara men det visade sig rätt farligt..

Som tex. när jag o Lisa stod i kön till H&M.. det kommer då in en tjej i ett par kanske inte alltför snygga skor och jag var inte sen att kommentera detta mitt i kön och då även lite väl för högt...  ;) Så kan det gå... 

Men nu är det Skype som gäller så ni får vänta på nästa update.. 

Tjipp o hej

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0