En kväll på slottet!

Är vad vi hade i lördags kväll..

Måste först böjra med att jag egentligen sitter och pluggar, men det är otroligt lätt att bli lite trött och istället börja fundera på något roligt inlägg i bloggen. Så skriver av mig nu så kan jag fortsätta plugga sen.... Eller försöka...

I lördags så var det i alla fall Schloss fest (slottsfest) och vi alla utbytesstudenter var speciellt inbjudna.. Eller vi fick gratis biljetter i alla fall sen så kan man diskutera hur speciella vi var. I mitt förra inlägg så beskrev jag klädkoden för kvällen, kavaj. Enligt egna erfarenheter är inte tyskar direkt duktiga på att klä sig vilket var rätt bra gissat. Tänk er en halv smoking, dvs. smokingbyxor, svart kavaj, fluga men utan gördel utan istället ett vanligt byxskärp..

det var det finaste vi såg under denna kväll..

Smokingen hade jag tyvärr lämnat hemma i Linköping vilket betyder att det fick bli ett par mörka jeans, ljus skjorta, slips och väst. Resten av grabbarna körde på samma stuk och kvällen kunde börja.

Vi hade inte mycket förväntingar på kvällen från början utan gick mest dit för att kolla läget, det visade sig dock att det var ruskigt coolt och roligt. Många sponsorer hade lagt pengarna på slottet "universitetet" denna kväll. Höjdpunkten denna kväll blev ett jazzband som heter Triband, eller något i den stilen. Det är faktiskt bland de bättre uppträdandena jag har sett. Det var verkligen en sådan känsla i det uppträdandet så man var helt tom i skallen när man senare gick därifrån. Får ni chansen att se dem live ska ni verkligen ta den.. De gick ifrån klassisk Jazz till att nästan spela tung House musik, och sedan tillbaka till klassisk jazz igen. Detta gjorde dem med en sångerska, (även dansare), trummis, basist och pianist. Otroligt häftigt att se.

Efter detta åkte vi upp till en bar beläggen i en av de högre byggnaderna i Mannheim, fin utsikt, en go öl och en härlig avslutning på en väldigt trevligt kväll.
Gårdagen blev sedan en lugn kväll med en liten bakfylla, trevligt sällskap, kalopps och en mängd låga skämt....


För er som vill lära er om ledarskap ska ni ta del av detta "kända" citat av Heinz (Därr) (AEG)


"Auf`m Baum hocka, runtergucka, draufhopfa, wenn´s passt"

Någon som törs översätta???


Kommentarer
Postat av: Fessé

Ja jag ärt ju ingen tyskaexpert, men en riktig ledare, så jag ska försöka.



På den tredje trädkramaraktiviteten, hoppar jag ner om det passar sig.

2008-09-22 @ 23:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0