The story about Murphys Law!

Den store Johan Fessé har helt rätt i antagandet om att murphys law är en engelsk pub. Något närmare irländsk men Ö som Ö som jag skulle säga... Murphys law uppfanns redan på 1800 talet men blev pånyttfött 1956 med citatet
 
"Anything that can possibly go wrong, does." // Jack Sack 

Som tex finanskrisen.. Därav så byggde irländarna en pub i Mannheim dit folk som vi kunde gå o sätta oss, dricka litet gott och bara ha det väldigt trevligt =)

Men för att vara lite allvarlig så var känslan på puben väldigt engelsk.. Jag blev faktiskt paff när jag märkte att sällskap runt om oss pratade tyska... spänd stämning..

Ska gräva ner mig i studier några timmar nu..

So long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0