Snålblåst vid Rhen!

Tillbaka till Mannheim, denna oehörda stad. Jag vet inte om jag grät, skrattade eller bägge delar när flygbussen stannade vid centralstationen. Staden har man redan sett och gjort men däremot så har vi hittat kurser som verkar mycket intressanta och roliga så det kommer nog bli mer plugg nu i vår än i höstas. 

Men jag måste berätta om resan ner hit till Mannheim för skulle ju egentligen varit här nere redan i lördags kväll, men ack så fel jag fick. Tog tåget upp till göteborg vid halv elva. Var på flygplatsen vid tre, checkade in lugnt och fint, blev glad för att slippa betala extravikt på bagaget, var lite orolig för det ett tag. Sedan så sätter jag mig för att vänta in flyget, men inget flyg kommer. På monitorerna så visar det en viss fördröjning.. 
men efter en halvtimme så ropar dem istället upp att flyget är inställt.... Jahopp.. lite paff blev man. Skulle jag då sätta mig på tåget ner till helsingborg igen? Kom då på att Knut som var med i Mannheim i höstas bodde i Götet. Så det blev istället övernattning hos honom och lite öl på handelspuben i Göteborg, istället för Mannheim... Den roliga ironin i det hela fick jag när jag stressade upp på en spårvagn och frågar då någon nisse där om den gick till Ullevi, där Knut bor.. "Njaa du... Du åker rätt spårvagn fast åt fel håll.."  Och när dem sa det så kom jag på att jag egentligen vid just det tillfället skulle befinna mig i mitt heltäckningsmattarum pratandes på skype med Lisa. Men så kan det gå.. 

När jag väl kom fram till mitt "kära" rum så kom nästa överasskning. Det var helt tomt och dem jag bodde med förra terminen hade länsat sina rum, inkl. Playstation 3... förstå smärtan.. På fredag och lördag ska det flytta in 2 nya nissar fattade jag det som. Så får hoppas att det blir bra.. 

Men nu är alla kurser bestämda och snart är man nog inne i en ny termin här nere. 

Nästa vecka på fredag åker jag till Kanada =) Försäkring och allting är idag fixat och nu är det bara väntan. 
Du är väldigt saknad älskling. 

Ska ta en tidig kväll nu och upp tidigt för att betala räkningar och plugga en massa. 

Kram
Mattias


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilken runda du har fått, skönt att allt blev bra till slut och att du kom fram helskinnad.

Fick du ingen ersättning eller övernattning av flygbolaget ? Man kan väl inte bara ställa in utan att

ge någon form av ersättning. Kram Paps

2009-02-26 @ 22:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0