Helsingborg!

Jajjemen, det verkar än så länge som att det blir helsingborg nu fram tills skolan börjar igen till slutet av Februari. Har än så länge klarat 3 av 5 kurser och väntar spännande på den sista. Den som jag trodde skulle gå åt pipsvängen om inte Prof. Dr. Dr. Hc. Mult. Homburg var glad vid rättningen gick tyvärr också åt pipsvängen.. Aja.. det känns bra ändå för det var ju den sista tentan vi skrev och motivationen var inte riktigt på topp..

Det är en rätt lustig känsla att sitta här hemma när man ser att alla vänner och bekanta redan har satt igång med antingen sina jobb eller plugg redan. Själv så är man rätt så sysslolös förutom jobbsökandet som dock ju tar en hel del kraft. Min förhoppning just nu går till en asball restaurang i Helsingborg som nyss öppnat. Helsing heter restaurangen för den vetgiriga. Namnet kanske kan anspelas på staden.. men vad vet jag ;)

Annars så passar jag just nu på att vila och ha lite semester då det annars har varit rätt bra ös nu i snart 3 år. Ledighet behövs ibland samt för att samla kraft till en ny termin med bullrande bilar utanför lägenheten, tyska matbutiker och tysk auktoritet. Men jag ser framemot terminen i vilket fall. Ska bli spännande och tror att det kommer bli en härlig vår.

Slut för idag

Kommentarer
Postat av: Nils Nordstrand

snälla, smitta mig med din optimism! :D

2009-01-09 @ 10:00:19
URL: http://nunjutervi.blogg.se/
Postat av: bäcka

Eller hur, kloka ord dock! Vi hörs.

2009-01-13 @ 18:02:36
Postat av: Fille

Tjena Matte! Kul att du hittat till min blogg också, måste ju marknadsföra lite nu såhär i startgroparna :) är ju kul att läsa om vad alla sprekare har för sig ute i världen

2009-01-27 @ 20:27:17
URL: http://rivierabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0