Åter Mannheim!

Ja, nu är jag tillbaka i plugget igen! Veckan i Winnipeg var underbar och det var mycket tungt att lämna. Trivdes bra där över av vissa förklarliga skäl men staden har även en speciell charm på något vis. 

Vi har väl inte gjort alltför mycket utan mest fikat, gått på stan, pluggat lite, gått på ett köpcentrum för att avsluta med bio =) såg slumdog Millionaire som var rätt så speciell. Ganska läskig men värd att se. Fick även träffa människorna på campus och hann till o med med en liten utgång i fredags. Var ganska coolt för de körde liveband mixat med vanlig DJ. Vore nog något för svenska disco också. Helt annan grej än bara en halvdan DJ. 

Det var riktigt tungt sen att åka i Lördags, men nu är det inte lång tid kvar.  Resan hem gick bra annars och vaknade upplagom till att vi landade i Frankfurt. TIllbaka i Mannheim nu så är det Mid term i Human Resource management om två veckor så började lite igår med att plugga till det. Ska fortsätta med det sen idag, men ska först både tvätta och städa vilket är lite halvt nödvändigt. 

Fick även träffa mina nya mitbewoheners lite mer på riktigt igår. Det är två trevliga tyskar som verkar väldigt vettiga. Framförallt känner jag att jag inte behöver bli irriterad för att köket ser ut som fan varje dag. Att Stefan dessutom hade en kaffekokare med sig gör morgnarna lite lättare =).

Nu på förmiddagen emellan tvätteriet ska jag börja läsa lite på en kul kurs som vi tar som heter Management in a globalised world. Vi ska i denna kurs skriva ett End of term paper om hur demografin kommer att påverka global management. Ska bli otroligt intressant och kan förhoppningsvis dela med mig av vad jag kommer fram till i bloggen. 

/Mattias

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhej!



Kul att du hade det bra i Kanada :) det var du värd!



Hur känns det att vara tillbaka i Mannheim?

2009-03-17 @ 13:36:58
Postat av: Pappa

Välkommen "hem" hoppas du haft det bra.

"Management in a globilised world" låter mycket intressant, men stort. känns som det skulle kunna fylla 4 års studier bara det.

Lycka till

många kramar/Paps

2009-03-17 @ 23:42:00
Postat av: Mattias

tack du anonyma =)är mycket i skolan så det är fullt ös i Mannheim =)

2009-03-20 @ 20:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0