kl. är 07.45

Och jag sitter just nu med en go kopp kaffe och läser HD.se om Rögles än så länge sköna framgång i Kvalserien. 
Men när hände detta senast att jag var uppe så här tidigt i plugget... Bra är det i alla fall och idag är det Human resource management som gäller. En rätt bra flummig men rolig kurs som handlar om hur man tillsätter personal på rätt plats och får ut mest av dem. Tror det är något sådant i alla fall. 

Fick ett samtal igår av okänt nummer som visade sig vara från Homburg & Partner som ville se mig på en arbetsintervju imorgon för jobbet som svensk call-agent. Jag är nöjd, glad, förväntansfull och dagen igår blev ännu bättre när vi troligen har fått ner gasräkningen en bra bit under den förra. Men det kan ju vara tillfällig glädje, men det är ett senare problem i så fall.. 

För att förstå innebörden av hur mycket gas kostar i denna lägenhet så kan man dra en fin parallel till att vi betalar lika mycket i el och värme/månad, som en svensk betalar för El/värme på ett 200 kvm stort hus. Och det enda vi använder är, element, dusch, dator, tvättmaskin och spis, Punkt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0