Winnipeg, Canada!

Tänkte ta mig lite tid att berätta att här i Winnipeg är allting väldigt bra. Lisa sitter just nu och läser en artikel tills imorn medans jag roar mig med lite bloggläsning. Vi ska snart ner till Campus puben så att jag även får se den.
Det är ett stort campus som har sin charm, ligger lite utanför staden och de flesta studenter bor även här. Den enda nackdelen är hur förbenat kallt det kan vara. Min första kommentar när jag kom hit var att det var en skön kyla, inte den kylan som finns i europa som liksom biter sig rakt igenom alla kläder man har på sig. Och till viss del stämmer det för kylan här begränsar sig endast till delarna som inte är täckta av en varm jacka. Detta betyder att näsan, öronen och kinderna blir isbitar bara man kommer utanför dörrarna. För att jämföra med den tyska kylan som jag ibland tycker är värre då den går igenom alla kläder och man fryser in i märgen.. Men ja.. får se om jag ändrar åsikt när jag är åter i Tyskland igen. 

Starbucks är här ett måste,  som på campus ligger i biblioteket, vilket betyder att medans Lisa har haft sina lektioner har jag suttit och plöjt texter och testat dem flesta kaffesorterna, samt kanske en eller två kagor... mår helt enkelt rätt så bra... =P  

Vi firade även våran ett årsdag nu i lördags med ett restaurangbesök på en riktigt härlig restaurang. Mycket god mat och ett gott vin till det. Var en bra helg och är en underbar vecka och det kommer bli oroligt tungt att åka tillbaka till la Deutschland. 

Skriver mer om veckan senare. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0